Rádi vám poradíme: Tel.: 281 932 666 | Mobil: 737 825 605 | Email: sppraha@sppraha.cz
Vilda II.
Přívozní loď Vilda II. je katamaránové plavidlo lehké konstrukce určené pro přepravu osob a drobných nákladů na kanalizovaných vodních tocích České republiky. Nástavba je usazena na plovácích ze svařovaného polypropylenu s bezpečnostními dělenými komorami. Plavidlo, jak jeho vzhled napovídá, bylo původně vyrobené jako prototypový hausbót pro půjčovny lodí, na kterém se ověřovalo, zda je vůbec možné vyřešit veškeré požadavky na říční charter při zachování tehdejšího maximálního možného výkonu motoru 5 koní. Za stavbou tohoto prototypu, který nesl původní jméno "Romantika", stál pan Pavel Hellebrand, který celé plavidlo navrhnul a následně i vyrobil. Až do jeho smrti byla loď v ověřovacím provozu na Vltavě, odjela řadu charterových plaveb, nicméně výkon motoru byl velmi slabým místem plavidla, stejně jako pro nezkušené posádky poměrně obtížná manipulace s lodí při proplavování plavební komorou. Jinak se plavidlo díky své jednoduchosti osvědčilo, a tak byla vyrobena celá série stejných katamaránových plavidel pro Baťův kanál (Rochus, Brdo, Pálava, Karavela...), některé slouží dodnes. Po úmrtí majitele v roce 2013 jsme plavidlo odkoupili a po úpravách (nový motor Honda o výkonu 10 koní, el. start, dálkové světlomety, odbavovací systém, nezávislé topení) nasadili na přívoz Čelákovice - Káraný. V roce 2016 byla loď předisponovaná na linku Úholičky - Husinec Řež, kde jezdila až do května 2021, kdy jí vystřadala nová loď Vilda III. Od té doby slouží Vilda II. již jen jako provozní záloha.
Technické údaje o lodi:
Jméno lodě: Vilda II.
Rejstříkové číslo: 107 453
Délka: 8,4m
Šířka: 2,5m
Ponor: 0,3m
Trup: svařovaný polypropylen
Motorizace: závěsný benzinový motor Parsun o výkonu 15 koní
Místo a rok stavby: Praha, 2007
Původní určení: prototypový hausbót pro půjčovny lodí
Současné určení: přeprava osob
Maximální obsaditelnost: 10
Do naší flotily plavidlo zařazeno: 02/2013
Stav / nasazení: provozní záloha / určeno k prodeji