Rádi vám poradíme: Tel.: 281 932 666 | Mobil: 737 825 605 | Email: sppraha@sppraha.cz
Vilda I.
Laminátový výletní člun modelové řady Loodsboot byl vyroben v roce 2002 a měl zastatávat funkci malého výletního plavidla v ospalém městečku jižního Fríska. Projekt se však nepodařilo nikdy zrealizovat, a tak loď více stála než plula. V roce 2012 jsme loď zakoupili, neboť přesně splňovala požadavky na plavidla tehdy nově budovaného karlštejnského lodního provozu. Instalovaný zabudovaný vznětový motor Mitsubishi L3E TMC 40 se provozně neosvědčil, na malém lehkém člunu vynikaly vibrace dieselového tříválce, navíc byl motor přílš těžký a jeho umístění ve středové části ubíralo potřebnou kapacitu plavidla. Proto byl motor záhy po uvedení do provozu nahrazen novým lehkým závěsným motorem Parsun F5 BML, který je na lodi dodnes. Loď se zabydlela na řece Berounce a řadu let tvořila základ "Karlštejnské plavební". Úspěšně odplula stovky a stovky výletních plaveb se spokojenými klienty. Když jsme se v roce 2018 rozhodli provoz Karlštejnské plavební ukončit, byla loď předisponována z Karlštejna do Prahy Holešovic, kde tvořila provozní zálohu. Za dva roky postávání v přístavním bazénu však loď vyplula pouze 4x, většinou jako náhrada za porouchaný přívoz Vilda II. Protože se nepodařilo najít pro loď využití, byla v létě roku 2021 vymístěna z vodní cesty a uložena do depozitu na souši. Plavidlo je nyní zakonzervováné a uložené v hale, přičemž představuje neprovozní, avšak využitelnou zálohu pro případné neplánované výkony. Zprovoznění lodě je možné do 3 dnů.
Technické údaje o lodi:
Jméno lodě: Vilda I.
Rejstříkové číslo: 111 633
Délka: 6,35m
Šířka: 2,1m
Ponor: 0,4m
Trup: laminát
Motorizace: závěsný benzinový motor Parsun o výkonu 5 koní
Místo a rok stavby: Holandsko, 2002
Původní určení: výletní člun, přeprava osob
Současné určení: výletní člun, přeprava osob
Maximální obsaditelnost: 12
Do naší flotily plavidlo zařazeno: 07/2013
Stav / nasazení: loď odstavena, zakonzervována / neprovozní záloha